• 01 ມ.ນ

ສູູ້ຊົນ​ສ້າງ​ພະນັກງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ໃຫ້ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບສູງ​ເມື່​​ອຮອດ​ປີ 2020

ຄໍາວັນ ລາດພົມມະຈັນ

      ​ວຽກ​ງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ເປັນ​ວຽກ​ງານ​ໜຶ່ງ​ທີ່​ມີ​ບົດບາ​ດສໍາຄັນ​​ປະກອບ​ສ່ວນ​​ເຂົ້າ​​ໃນ​ການພັດທະນາ​​ເສດຖະກິດ-ສັງຄົມ​​ແຫ່ງ​ຊາດ; ທັງ​ເປັນ​ວຽກ​ງານ​ປາຍ​ແຫຼມ ​ເພື່ອ​ແກ້​ໄຂຄວາມ​ທຸກ​ຍາກ ​ແລະ ​​ຫຼຸດຜ່ອນການ​ເຊື່ອ​ຖື​ແບບ​ງົມງວາຍ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ບັນດາ​ເຜົ່າ. ດັ່ງ​ນັ້ນ, ເພື່ອ​ຮັບປະກັນ​ໃຫ້ຄົນ​ລາວ​ທຸກ​ຄົນ​ໄດ້​​ເຂົ້າ​ເຖິງ​ການ​ບໍລິການດ້ານ​ສຸຂະພາບ​ຢ່າງ​ທົ່ວ​ເຖິງ ​ແລະ ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບ ການພັດ​ທະ​ນາ​ພະນັກງານ​ໃນ​ຂະ​ແໜງ ສາທາລະນະ​ສຸກ​ໃຫ້ມີ​ຄຸນ​ນະພາ​ບສູງ ຈຶ່ງ​ມີ​ຄວາມ​ຈໍາ​ເປັນ​ຢ່າງ​ຍິ່ງ​​ໃນ​ຍຸກ​ປັດຈຸບັນ. ​ໃນ​ເອກະສານ​ກອງປະ ຊຸມ​ໃຫຍ່​ຄັ້ງ​ທີ X ຂອງ​ພັກ​ໄດ້​​ເນັ້ນວ່າ: “ສ້າງ​ໃຫ້​ໄດ້ພະ​ນັກ​ງານ​ແພດ, ພະຍາບານ​ທີ່​ມີ​ຄວາມ​ຊຳນິຊໍາ​ນານ ​ແລະ ມີ​ຈັນ​ຍາ​ບັນ, ທັດສະນະ​ຮັບ​ໃຊ້, ບໍລິການ​ທີ່​ດີ ​ແລະ ນໍາ​ໃຊ້​ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຢ່າງ​ເໝາະສົມ”(1).

​ຕະຫຼອດໄລຍະ​ຜ່ານ​ມາ ຄະນະພັກ-ຄະນະນໍາຂອງຂະແໜງສາທາລະນະສຸກ ໄດ້​ເອົາ​ໃຈໃສ່ຍົກ​ສູງ​ຄຸນ​ນະພາ​ບພະນັກງານ​ໃນ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ຢ່າງ​ຕັ້ງໜ້າ ດ້ວຍການສຸມໃສ່ກໍ່ສ້າງ ແລະ ບໍາລຸງຍົກລະດັບທາງດ້ານຄຸນທາດການເມືອງ, ທັດສະນະຫຼັກໝັ້ນ, ຄຸນສົມບັດສິນທໍາປະຕິວັດ, ຈັນຍາທໍາ, ຈັນຍາບັນ, ມີນໍ້າໃຈດີ, ທ່າທີ່ການຮັບໃຊ້ທີ່ດີ, ມີຄວາມຮູ້-ຄວາມສາມາດ, ຄວາມຊໍານິຊໍານານ ແລະ ຄວາມຫ້າວຫັນຕື່ນຕົວກຽມພ້ອມປະຕິບັດໜ້າທີ່ຢູ່ທຸກບ່ອນ ແລະ ທຸກເວລາທີ່ປະເທດຊາດຕ້ອງການ; ພ້ອມນັ້ນ​ ກໍ​ໄດ້ເອົາໃຈໃສ່ປະຕິບັດຫຼັກການນໍາພາ ແລະ ແບບແຜນວິທີການເຮັດວຽກແບບ ລວມສູນປະຊາທິປະໄຕ ​ເຊິ່ງມີການແບ່ງວຽກ, ​ແບ່ງຄວາມຮັບຜິດຊອບຢ່າງຈະແຈ້ງ. ​ປີ 2017 ​ຄະນະ​ພັກ-​ຄະນະ​ນຳ ໄດ້​​ສົ່ງພະນັກງານຂັ້ນ​ນໍາພາ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ໄປຍົກ​ລະດັບ​ທາງ​ດ້ານ​ທິດ​ສະ​ດີການ​ເມືອງ-ການ​ປົກຄອງ 2 ສະຫາຍ, ​ບໍາລຸງ​ສ້າງໄລຍະ​ສັ້ນ​ຢູ່ ສປ ຈີ​ນ 2 ສະຫາຍ, ຝຶກ​ອົບຮົມ​ທິດ​ສະ​ດີກາ​ນ​ເມືອງ-ການ​ປົກຄອງ​ໄລຍະ 45 ວັນ​​ໃຫ້​ພະນັກງານຫຼັກ​ແຫຼ່ງຂອງຂະ​​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ໄດ້ 65 ຄົນ; ຄຽງຄູ່​ກັນ​ນັ້ນກໍ​ໄດ້​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບໍາລຸງຍົກ​ລະດັບພະນັກງານ​ວິຊາ​ການຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ຕໍ່​ເນື່ອງເຮັດ​ໃຫ້​ພະນັກງານ​​ໃນ​ຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ເຕີບ​​ໃຫຍ່​ຂະຫຍາຍຕົວ​ເປັນ​ກ້າວໆ. ປັດຈຸ​ບັນ​ພະນັກງານ​ທົ່ວ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ມີ​ທັງໝົດ 20.413 ຄົນ; ​ໃນ​ນີ້​ ຂັ້ນ​ສູນ​ກາງ 3.553 ຄົນ, ​ຂັ້ນ​ແຂວງ 4.890 ຄົນ, ຂັ້ນ​ເມືອງ 7.469 ຄົນ, ​ໂຮງໝໍ​ນ້ອຍ (ສຸກສາລາ) 4.395 ຄົນ ​ແລະ ຂັ້ນ​ບ້ານ 106 ຄົນ; ​ປະກອບມີ​ປະລິນຍາ​ເອກ 31 ທ່ານ, ຊ່ຽວຊານ​ຂັ້ນ II ຈໍານວນ 38 ທ່ານ, ຊ່ຽວຊານຂັ້ນ I ຈໍານວນ 568 ທ່ານ, ປະລິນຍາໂທ 365 ຄົນ, ປະລິນຍາຕີ ແລະ ປະລິນຍາຕີລົງເລິກຂະແໜງ 4.175 ຄົນ, ຊັ້ນສູງ 2.404 ຄົນ, ຊັ້ນກາງ 9.619 ຄົນ, ຊັ້ນຕົ້ນ 3.160 ຄົນ ແລະ ບໍ່ມີຊັ້ນວິຊາສະເພາະ 53 ຄົນ; ພະນັກງານ​ທີ່ສັງກັດຢູ່ຂົງເຂດບໍລິຫານ ກວມ 10,1%, ຂົງ​ເຂດ​ປິ່ນປົວ ​ແລະ ສົ່ງ​ເສີມ​ສຸຂະພາບ ກວມ 86,2% ​ແລະ ຂົງ​ເຂດ​ການ​ສິດສອນ ກວມ 3,7%. ໃນຂອບເຂດທົ່ວປະເທດຂະແໜງສາທາລະນະສຸກປະກອບມີພື້ນຖານໂຄງລ່າງທີ່​ອໍານວຍຄວາມ​ສະດວກ​ໃຫ້ແກ່ການກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບໍາລຸງ​ຍົກ​ລະດັບພະນັກງານຂັ້ນ​ຕ່າງໆ ທັງໝົດມີ 10 ແຫ່ງຄື: ມະຫາວິທະຍາໄລ ວິທະຍາສາດສຸຂະພາບ 1 ແຫ່ງ, ວິທະຍາໄລວິທະຍາສາດສຸຂະພາບ 3 ແຫ່ງ, ໂຮງຮຽນສາທາລະນະສຸກ 4 ແຫ່ງ ແລະ ສູນຝຶກອົບຮົມ 2 ແຫ່ງ. ໃນສົກປີ 2017 ທົ່ວ​ປະ​ເທດມີຜູ້ສໍາເລັດການສຶກສາລຸ່ມມະຫາວິທະຍາໄລຈາກສະຖາບັນການສຶກສາຂອງຂະແໜງສາທາລະນະສຸກແຫ່ງຕ່າງໆ​ ທັງໝົດ 1.522 ຄົນ; ໃນນີ້ ຊັ້ນສູງ 1.067 ຄົນ, ຊັ້ນກາງ 356 ຄົນ, ຊັ້ນຕົ້ນ (ແພດປະຈຳບ້ານ) 129 ຄົນ; ການສຶກສາຊັ້ນປະລິນຍາຕີ ແລະ ເໜືອມະຫາວິທະຍາໄລ ທັງໝົດ 498 ຄົນ; ໃນນີ້ ມີຊ່ຽວຊານຂັ້ນ I ຈໍານວນ 74 ຄົນ, ປະລິນຍາໂທ 53 ຄົນ, ປະ​ລິນ​ຍາຕີ 371 ຄົນ; ນອກ​ນີ້​ກໍ​ຍັງມີ​ຜູ້​ສໍາ​ເລັດ​ການສຶກສາ​ດ້ານ​ວຽກ​ງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ຈາກຕ່າງປະ​ເທດ​ອີກ 43 ຄົນ.​ ຄຽງຄູ່​ກັນ​ນັ້ນກໍ​​ໄດ້ບໍາລຸງ-ຍົກ​ລະດັບ​ພະນັກງານ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກດ້ວຍ​ການຈັດ​ຊຸດ​ຝຶກ​ອົບຮົມພາຍ​ໃນ​ປະ​ເທດ​ຫົວ​ຂໍ້​ຕ່າງໆໄດ້ 31 ຄັ້ງ​​ ​ເຊິ່ງມີ​ຈໍານວນເຂົ້າ​ຮ່ວມ​ທັງ​ໝົດ 1.789 ຄົນ ​ແລະ ​ໄປ​ຝຶກ​ອົບຮົມ​ຢູ່​ຕ່າງປະ​ເທດ​ໄດ້ 103 ຄົນ.

ເຖິງແມ່ນວ່າວຽກງານການ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບຳລຸງພະນັກງານໃນຂະແໜງສາທາລະນະສຸກມີ​ບາດກ້າວ​ຂະຫຍາຍຕົວໄວ ກໍຕາມແຕ່​ເບິ່ງ​ດ້ານຄຸນນະພາບການກໍ່ສ້າງ ແລະ ບໍາລຸງພະນັກງານຍັງບໍ່ທັນສູງເທົ່າທີ່ຄວນ; ຄວາມຮູ້ຄວາມສາມາດ ແລະ ຄວາມຊໍານິຊໍານານ​ໃນ​ການ​ປະຕິບັດ​ວຽກງານ​ຕົວຈິງທີ່ລົງ​ເລິກໃນ​ແຕ່ລະຂະແໜງການກໍຍັງບໍ່ທັນພຽງພໍ;  ຈັນຍາບັນ, ຈັນຍາທໍາຂອງພະນັກງານຈໍານວນໜຶ່ງຍັງບໍ່ທັນສູງ, ຂາດຄວາມກະຕືລືລົ້ນ, ນໍ້າໃຈອົດທົນຜ່ານຜ່າອຸປະສັກ ແລະ ຂໍ້ຫຍຸ້ງຍາກ; ທັດສະນະທ່າທີການເວົ້າ​ຕໍ່ກັບຄົນ​ເຈັບບໍ່ທັນນິ້ມນວນ, ທ່າທີການຮັບໃຊ້ບໍ່ເໝາະສົມ, ຍັງມີບາງ​ບັນຫາການຈໍາແນກ ແລະ ​ມີ​ລັກສະນະເລືອກ​ເຟັ້ນຄົນເຈັບໃນການ​ໃຫ້ບໍລິການ ​ອີກ​ອັນໜຶ່ງພະນັກງານວິຊາ​ການ​ຂະ​​ແໜງການຍັງຈໍາກັດ ແລະ ສິ່ງຈູງໃຈຍັງບໍ່​ທັນ​ຕອບ​ສະໜອງຊີ​ວິດ​ການ​ເປັນ​ຢູ່​ຂັ້ນ​ພື້ນຖານ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນພະນັກງານ​ຢູ່ເຂດ​ຫ່າງ​ໄກ​ສອກຫຼີກ; ການ​ລົງທຶນ​ໃສ່​ການ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບຳລຸງ​ພະນັກງານຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ຍັງ​ບໍ່​ທັນ​ຕອບ​ສະໜອງ​ໄດ້ກັບ​ຄວາມ​ຮຽກຮ້ອງ​ການ​ຕົວ​ຈິງ.

​​ໃນ​ຊຸມ​ປີ​ຕໍ່ໜ້າເພື່ອ​ຮັບປະກັນ​ໃຫ້​ພະນັກງານ​ໃນຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກພຽງພໍທາງ​ດ້ານ​ປະລິມານ ​ແລະ ພຽບພ້ອມ​ໄປ​ດ້ວຍ​ຄຸນ​ນະພາ​ບຮອບດ້ານ ກໍ​ຄື​ຕອບ​ສະໜອງ​ໄດ້​ຕາມຄວາມຮຽກຮ້ອ​ງ​ຕ້ອງການ​ດ້ານ​ບໍ ລິການສຸຂະພາບ​ຂອງ​ປະ​ຊາ​ຊົນບັນດາ​ເຜົ່າ, ໃຫ້​ບັນລຸ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ພັດທະນາຊັບພະຍາກອນ​ມະນຸດ​ຂະ​ແໜງ​​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ຕາມ​ດໍາລັດ​ຂອງ​ນາ​ຍົກລັດຖະມົນ​ຕີ ສະ​ບັບ​ເລກທີ 495/ນຍ, ລົງ​ວັນ​ທີ 25 ​ເດືອນ​ພະຈິກ ປີ 2010; ດັ່ງ​ນັ້ນ, ​ແຕ່​ນີ້ຫາ​ປີ 2020​ ຕ້ອງ​ສຸມ​ໃສ່​ກໍໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບໍາລຸງຍົກ​ລະດັບ​​ພະນັກງານ​ໃນຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ໃຫ້ບັນລຸຄາດໝາຍດັ່ງ​ນີ້:

- ສູ້​ຊົນກໍ່ສ້າງ ​ແລ​ະ ບໍ​າລຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ພະນັກງານ​ຂັ້ນນໍາພາ​ຄຸ້ມຄອງທາງ​ດ້ານ​ທິດສະ​ດີກາ​ນ​ເມືອງ-ການ​ປົກຄອງ​ໃຫ້​ຈົບ​ຊັ້ນ​ກາງ​ຂຶ້ນ​ໄປ, ດ້ານ​ລະດັບ​ວິຊາ​ສະ​ເພາະ​​ໃຫ້ຈົບ​ປະລິນຍາ​ຕີ​ຂຶ້ນ​ໄປ; ພ້ອມ​ນັ້ນ ​ກໍ​ຕ້ອງ​ມີ​ປະສົບ​ການ​ກ່ຽວກັບ​ການ​ບໍລິຫາ​ນຄຸ້ມ​ຄອງ​ຢ່າງ​ໜ້ອຍ 5 ປີ​ຂຶ້ນ​ໄປ, ມີ​ບົດຮຽນ ​ແລະ ​ເຄີຍ​ຮັບ​​ໃຊ້​ວຽກ​ງານ​ຢູ່​ທ້ອງ​ຖິ່ນຮາກ​ຖານ ຫຼື ພາກສະໜາມຕົວ​ຈິງ​ລວມ​ໄລ​ຍະ 2 ປີຂຶ້ນ​ໄປ, ມີ​ພື້ນຖານ​ດ້ານ​ພາສາ​ຕ່າງປະ​ເທດ​ 1 ພາສາ​ຂຶ້ນ​ໄປ; ກໍ່ສ້າງ​ພະນັກງານ​​ນໍາພາ-ຄຸ້ມ​ຄອງລຸ້ນ​ອາວຸ​ໂສ​ໃຫ້​ໄດ້ 25%, ລຸ້ນກາງ​ໃຫ້​ໄດ້ 45%, ລຸ້ນໜຸ່ມ (ລຸ້ນສືບ​ທອດ) ​ໃຫ້​ໄດ້ 30% ຂອງ​ຈໍານ​ວນພະນັກງານນໍາພາຄຸ້ມ​ຄອງຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ທັງໝົດ; ກໍ່ສ້າງ, ບໍາລຸງຍົກລະດັບພະນັກງານນໍາພາຄຸ້ມຄອງເພດຍິງໃຫ້ໄດ້ 50%, ພະນັກງານຊົນ ເຜົ່າ​ໃຫ້ໄດ້ 35%, ພິການໃຫ້ໄດ້ 1% ຂອງ​ຈໍານ​ວນພະນັກງານນໍາພາຄຸ້ມ​ຄອງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ທັງໝົດ.

- ສູ້​ຊົນ​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບໍາລຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ພະນັກງານຊັ້ນ​ປະລິນຍາ​ເອກ, ຊັ້ນ​ປະລິນ​ຍາໂທ ​ແລະ ຊ່ຽວຊານ​ໃຫ້​ໄດ້ 1.700 ຄົນ; ພະນັກງານ​ຊັ້ນ​ປະລິນຍາ​ຕີ  ​ແລະ ຊັ້ນ​ສູງ​ໃຫ້​ໄດ້ 4.500 ຄົນ; ພະນັກງານ​ຊັ້ນ​ກາງ​ໃຫ້​ໄດ້ 13.000 ຄົນ; ​ສືບ​ຕໍ່​ເຊື່ອ​ມສານຫຼັກສູດ​ທິດ​ສະ​ດີ​ການ​ເມືອງ ​ແລະ ການ​ປົກຄອງ, ຫຼັກສູດ​ບໍລິຫານ​ການ​ຄຸ້ມຄອງຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ເຂົ້າ​ໃນ​ການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ຂອງ​​ໂຮງຮຽນ​ການ​ແພດ​​ແຫ່ງຕ່າງໆ; ສືບ​ຕໍ່​ບໍາລຸງ-ຍົກ​ລະດັບ​ພາສາ​ຕ່າງ​ປະ​ເທດ, ຄວາມ​ຮູ້ທາງ​ດ້ານ​ເຕັກ​ໂນ​ໂລ​ຊີ​ຂໍ້​ມູນ​ຂ່າວສານ ​ແລະ ການ​ສື່ສານ, ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ບັນ​ຊີ​ການ​ເງິນ​ໃຫ້​ແກ່​ພະນັກງານ​ຄຸ້ມ​ຄອງຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ໃຫ້​ທົ່ວ​ເຖິງ.

- ສູ້​ຊົນກໍ່ສ້າງ ​ແລ​ະ ບໍ​າລຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ພະນັກງານ​ວິຊາ​ການດ້ານລະດັບສາມັນສຶກສາຈົບຊັ້ນມັດທະຍົມຕອນປາຍໃຫ້ກວມ 90%, ລະດັບທິດສະດີການເມືອງ-ການປົກຄອງຕ້ອງຜ່ານການຮຽນບໍາລຸງ 45 ວັນ ໃຫ້ກວມ 50%, ຈົບຊັ້ນຕົ້ນໃຫ້ກວມ 20%, ຈົບຊັ້ນກາງໃຫ້ກວມ 15% ຂອງຈໍານວນພະນັກງານວິຊາ​ການທັງໝົດ; ລະດັບວິຊາສະເພາະຈົບເໜືອມະຫາວິທະຍາໄລຂຶ້ນໄປໃຫ້ກວມ 90% ຂອງຈໍານວນພະນັກງານວິຊາການທີ່ສັງກັດຢູ່ກະຊວງສາທາລະນະສຸກ, ໂຮງໝໍສູນກາງ, ມະຫາວິທະຍາໄລ ແລະ ສະຖາບັນຄົ້ນຄວ້າສາທາລະນະສຸກ;  ສ່ວນພະນັກງານວິຊາການທີ່ສັງກັດຢູ່ໂຮງໝໍພາກ/ແຂວງ ແລະ ວິທະຍາໄລສາທາລະນະສຸກແຫ່ງຕ່າງໆ ​ໃຫ້​ກວມ 50%, ພະນັກງານວິຊາ​ການ​ທີ່​ສັງກັດ​ຢູ່​ໂຮງຮຽນ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ແຫ່ງ​ຕ່າງໆ ​ໃຫ້​ກວມ 30%; ພ້ອມນັ້ນ ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ບຳລຸງ​ຍົກ​ລະດັບ​ໃຫ້​ແກ່ພະນັກງານຊັ້ນຕົ້ນທາງດ້ານວິຊາສະເພາະເປັນຊັ້ນກາງ ຫຼື ຊັ້ນສູງ; ດ້ານລະດັບພາສາຕ່າງປະເທດໃຫ້ໄດ້ 1 ພາສາຂຶ້ນໄປ ​ໃນລະດັບຕົ້ນໃຫ້ກວມ 45% ແລະ ລະດັບພື້ນຖານໃຫ້ກວມ 25% ຂອງຈໍານວນວິຊາການທັງໝົດ; ກໍ່ສ້າງພະນັກງານວິຊາການເພດຍິງໃຫ້ກວມ 65%, ຊົນເຜົ່າໃຫ້ກວມ 30%, ພິການໃຫ້ກວມ​ເອົາ 1,2% ຂອງພະນັກງານວິຊາການຂອງຂະແໜງສາທາລະນະສຸກ.

- ການປັບປຸງ-ກໍ່ສ້າງພື້ນຖານໂຄງລ່າງແມ່ນສູ້ຊົນກໍ່ສ້າງອາຄານຫຼັງໃໝ່ຂອງມະຫາວິທະໄລວິທະຍາສາດສຸຂະພາບ ໃຫ້ສໍາເລັດ 100% ເມື່ອຮອດປີ 2020 ເພື່ອໃຫ້ເປັນສູນກາງລະບົບການຮຽນ-ການສອນ, ພ້ອມນັ້ນ ​ກໍປັບປຸງຫຼັກສູ​ດການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ກ່ຽວກັບວິ​ທະຍາ​ໄລ​ສຸຂະພາບ​​ໃຫ້​ໄດ້ມາດຕະຖານ ​ແລະ ພົວພັນ​ຮ່ວມ​ມື​ກັບ​ມະຫາວິທະຍາ​ໄລ, ສະ​ຖາ​ບັນ​ຄົ້ນຄວ້າ​ວິ​ທະຍາ​ສາດ​ສຸຂະພາບ​ຂອງ​ຕ່າງປະ​ເທດ; ກໍ່ສ້າງ​ສະ​ຖາ​ບັນ​ຄົ້ນຄວ້າຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸ​ກ, ປັບ​ປຸງ-ຂະຫຍາຍ​ວິທະຍາ​ໄລສາທາລະນະ​ສຸ​ກ​ໃຫ້ມີ​​ຢູ່​ທຸກ​ພາກ ​ແລະ ​ແຂວງ​ໃຫຍ່​ຈໍານວນ​ໜຶ່ງ; ປັບປຸງ ​ແລະ ຍົກ​ລະ​ດັບ​ໂຮງຮຽນ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ໃຫ້​ເປັນ​ມະຫາວິທະຍາ​ໄລສາທາລະນະ​ສຸກ; ສືບ​ຕໍ່​ກໍ່ສ້າງ ​ແລະ ຂະຫຍາຍ​ພື້ນຖານໂຄງ​ລ່າງ​ລະບົບ​ການ​ຮຽນ-ການ​ສອນ​ແບບ​ທັນ​ສະ​ໄໝ ​ໂດຍ​ນໍາ​ໃຊ້​ລະບົບ TICE (Technologies of Information for Education) ​ໄປ​ສູ່​ບັນດາ​ແຂວງ​ທີ່​ມີ​ວິທະຍາ​ໄລ​ສາທາລະນະ​ສຸກ; ສືບ​ຕໍ່​ກໍ່ສ້າງ​ພື້ນຖານໂຄງ​ລ່າງ​ການ​ຮັບ​​ໃຊ້​ການ​ເຊື່ອມສານ-​ໂຮງໝໍ-ສູນ-ສະ​ຖາ​ບັນ-​ໂຄງການ-​ໂຮງ​ຮຽນ​ແຫ່ງ​ຕ່າງໆ​​ເຊື່ອມເຂົ້າ​ຫາ​ກັນ​ໃຫ້​ມີຢູ່ທຸກແຂວງ ​ແລະ ເມືອງ​ຈໍານວນ​ໜຶ່ງ.

- ດ້ານການ​ບັນຈຸ​ຊັບຊ້ອນ​ພະນັກງານແຕ່​ນີ້​ຫາ​ປີ 2020 ​ໃຫ້​ໄດ້​ປີ​ລະ 1.136 ຄົນ​; ຢູ່​ຂັ້ນ​ສຸກ​ສາ​ລາ​ໃຫ້​ມີ​ລະດັບ​ຊັ້ນສູງ​ຂຶ້ນ​ໄປຫຼາຍກວ່າ 50%; ພ້​ອມນັ້ນ ​ກໍສົ່ງ​ເສີມ​ພະນັກງານ​ທີ່​ມີ​ທັກ​ສະ​ຢູ່​ໂຮງໝໍ​ເມື​ອງ ​ແລະ ສຸກສາລາ ​ເປັນ​ຕົ້ນ​​ແມ່ນ​ແພດ​ຄອບຄົວ, ​ແພດ​ຊັ້ນ​ສູງ, ​ແພດ​ຊັ້ນ​ກາງ; ສືບ​ຕໍ່​ຍົກ​ລະດັບ​ໃຫ້​ພະນັກງານ​ໃນ​ດ້ານ​ທີ່​ຍັງ​ຂາດ​​​​ເຂີນຢ່າງ​ຕໍ່​ເນື່ອງ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນ​ການ​ເຊື່ອ​ມສານລະຫວ່າງ​ເນື້ອ​ໃນຮັກສາ​ສຸຂະພາບ​ຂັ້ນ​ຕົ້ນ​ ​ແລະ ການ​ກອບ​ກູ້​ຊີວິດ.

- ດ້ານ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ພະນັກງາ​ນເມື່ອຮອດ​ປີ 2020 ​​ຕ້ອງມີ​ລະບົບ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ດ້ວຍ​ຖານ​ຂໍ້​ມູນ​ທີ່​ທັນ​ສະ​ໄໝ ​ໃຫ້ກວມ 100% ຂ​​ອງພະນັກງາ​ນ​ໃນ​ທົ່ວ​ຂະ​ແໜງສາທາ​ລະນະ​ສຸກ; ​ການ​ກໍາ​ນົດຄວາມ​ຕ້ອງການ ​ແລະ ການວາງ​ແຜນ​ພັດທະນາ​ພະນັກງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ຕ້ອງມີ​ລຸ້ນສືບ​ທອດ, ປັບປຸງ​ຄືນ​ໃໝ່​ກ່ຽວກັບ​ພາລະ​ບົດບາດ, ຕໍາ​ແໜ່ງ ​ແລະ ມາດຖານ​ຕໍາ​ແໜ່ງງານ​ຂອງ​ພະນັກງານຂະ​ແໜງ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ທີ່​ໄດ້​ກໍາ​ນົດ​ໄວ້​ແລ້ວ ​ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ລະບົບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​ຂອງ​ ສປປ ລາວ​ ມີຄວາມ​ໜັ​ກ​ແໜ້ນ​ເຂັ້ມ​ແຂງ ​ແລະ ຮັດກຸມ​ກວ່າ​ເກົ່າ, ຮັບປະກັນ​ດ້ານ​ສິດທິ ​ແລະ ຜົນ​ປະ​ໂຫຍ​ດຂອງ​ການ​ປະຕິ​ບັດງານ, ທັງ​ສາມາດ​ເຊື່ອມ​ໂຍງ​ເ​ຂົ້າກັບ​ພາກ​ພື້ນ ​ແລະ ສາກົນ.

- ດ້ານ​ການ​ພັດທະນາ​ນິຕິ​ກໍາ​ສືບ​ຕໍ່​ກວດກາ, ປັບ​ປຸງ ​ແລະ ສ້າງ​ນິຕິ​ກໍາ​ທີ່​ຈໍາ​ເປັນຕື່ມ​ ​ໂດຍ​ສະ​ເພາະ​ແມ່ນກ່ຽວກັບ​ການ​ຄຸ້ມ​ຄອງ​ການ​ພັດທະນາ​ພະນັກງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​ຢູ່​ສະ​ຖາ​ບັນ​ການ​ສຶກສາ​ຂອງ​ຂະ​​ແໜງສາທາ​ລະນະ​ສຸກ, ​ໂຮງໝໍ, ຄຣີນິກ, ​ໂຮງງານ​ຜະລິດ​ຢາຫຼວງ-ຢາພື້ນ​ເມື​ອງ, ​ອາຫານ-​ເຄື່ອງ​ດື່ມປະ​ເພດຕ່າງໆ ທັງ​ພາກ​ລັດ ​ແລະ ​ຂອງ​ເອກະ​ຊົນ​ໃຫ້​ຄົບ​ຖ້ວ​ນ, ຮັດກຸມ.

ເພື່ອ​ເຮັດ​ໃຫ້​ຍຸດທະ​ສາດ​​ໃນ​ການພັດທະນາ​ຊັບພະຍາກອນ​ມະນຸດ​ດ້ານພະນັກງານ​ສາທາລະນະ​ສຸກ​​ໃຫ້​ບັນລຸ​ຄາດໝາຍທີ່​ວາງ​ໄວ້ນັ້ນ ຄະນະ​ພັກ-ຄະນະ​ນຳກະຊວງ​ສາທາລະນະ​ສຸ​ກຕ້ອງ​ເປັນ​ເຈົ້າ​ການ​ໃນ​ການ​ແນະ​ນໍາ​, ​ເຜີຍ​ແຜ່, ຄົ້ນ​ຄວ້າ, ​ເຊື່ອມ​ຊຶມ, ຜັນ​ຂະຫຍາຍ ​ແລະ ຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິ​ບັດ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​​ຢ່າງ​ເປັນ​ລະບົບ​ຕໍ່​ເນື່ອງ ດ້ວຍ​ການ​ຫັນ​ເປັນ​ນິຕິກໍາ, ​ແຜນ​ງານ, ​ໂຄງການ​ອັນ​ລະອຽດ, ນໍ​າ​ໃຊ້, ຄຸ້ມ​ຄອງ, ປະຕິ​ບັດ​ນະ​ໂຍບາຍ, ສົ່ງ​ເສີມ ​ແລະ ​ໃຫ້​ໂອກາດ​ພະນັກງານ​ເທົ່າທຽມກັນ. ​ພ້ອມ​ນັ້ນ ​ກໍສົມທົບ​ກັບ​ບັນດາ​ຂະ​ແໜງການ​ ​ແລະ ອົງການ​ປົກ​ຄອງ​ທ້ອງຖິ່ນ​ກໍ່ສ້າງ​ພະນັກງານ​​ໃຫ້​ໄປ​ຕາມເປົ້າໝາຍ; ​ຕັ້ງໜ້າຈັດ​ຕັ້ງ​ປະຕິ​ບັດແຜນ​ພັດທະນາ​ໃນ​ແຕ່ລະ​​ໄລຍະ​​ໃຫ້​ສ່ອດຄອງ​ກັບ​ຍຸດ​ທະ​ສາດ​ພັດທະນາ​ພະນັກ​ງານ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະສຸກ​ເພື່ອ​ຍາດ​ແຍ່ງ​ເອົາການ​ຊ່ວຍ​ເຫຼືອຈາກ​ອົງການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ສາກົນ​ໃຫ້ຫຼາຍຂຶ້ນ​ກວ່າ​ເກົ່າ; ຄຽງຄູ່​ກັນ​ນັ້ນ​ບັນດາ​ກະຊວງ, ອົງການ​ຈັດ​ຕັ້ງ​ທາງ​ສັງຄົມ, ພາກເອກະ​ຊົນ ກໍ​ຕ້ອງ​ໃຫ້​ຄວາມ​ຮ່ວມ​ມື ​ແລະ ​ປະກ​ອບສ່ວນ​​​ໃນການກໍ່ສ້າງ​ພະນັກງານ​ຂະ​ແໜງສາທາລະນະ​ສຸກ​​ໃຫ້ຮັບປະກັນ​ທາງ​ດ້ານ​ປະລິມານ ​ແລະ ຄຸນ​ນະພາ​ບພຽບພ້ອມ​ໄປ​ດ້ວຍ​ຄຸນ​ສົມບັດ​ສິນ​ທໍາ​ປະຕິວັດ, ຈັນ​ຍາ​ບັນ, ຈັນຍາ​ທໍາ, ມີທ່າ​ທີ່​ການ​ຮັບ​ໃຊ້​ທີ່​ດີ ​ກໍ​ຄືການໃຫ້​ບໍລິການ​ດ້ານສຸຂະພາບ​ຂອງ​ປະຊາຊົນ​ບັນດາ​ເຜົ່າ​ຢ່າງ​ທົ່ວ​ເຖິງ ​ແລະ ມີ​ຄຸນ​ນະພາບສູງ​ກ​ວ່າເກົ່າ./.

 

(1) ເອກ​ະສານ​ກອງ​ປະຊຸມ​ໃຫຍ່​ຄັ້ງ​ທີ X ຂອງພັກປະຊາຊົນປະຕິວັດລາວ, ປີ 2016, ໜ້າທີ 99.